anketa

Myslíte, že Ferrari v sezóně 2016 získá některý z titulů?
ano
graf 50%
ne
graf 50%
hlasovalo: 13720

Ferrari F430

Ferrari F430

Necelý měsíc před svou Pařížskou výstavní premiérou se v roce 2004 představil světu nástupce nejmenšího modelu italské značky. Ve svém názvu předvapivě nenese žádné jméno, jak se zuřivě spekulovalo (v potaz přicházely hlavně názvy slavných závodních okruhů jako Monza, či Imola), ale pouze strohé označení F430. Z toho lze vyčíst, ostatně u Ferrari je to obvyklé, hlavní parametr motoru. A sice, že zvihový objem činí 4,3 litru tj. o 3/4 litru více než měla Modena. Hlavním kontrukčním materiálem se u F430 staly slitiny hliníku. Tento materiál v podobné míře začalo Ferrari poprvé využívat právě u Modeny. Samozřejmostí se již stalo využití technologií ze závodů Formule 1 i pro sérivé vozy, nově jde o elektronický difereciál (E-Diff) a tzv. "manettino" tj. ovladač dynamiky vozu umístěný na volantu.

Ferrari F430

Ferrari F430 nezapře svou podobu s Modenou (to hlavně zepředu) a o mnoho dražším Enzem, z něhož má pro změnu podobné prvky v zadní části vozu. Podle mého názoru se právě záď tím nejkrásnějším na celém voze, čiší z ní dynamika i vysoká aerodynamická funkčnost. Stejně jako u 360 Modeny je motoru okryt za sklem, lačné oko tak může spočinout na ne nezajímavých tvarech osmiválcového srdce auta.

Motor se může pochlubit, na atmosféru velice slušným, výkonem 490 koní a kroutícím momentem s horní hranicí 465 Nm. Parametry motoru, spolu s novou generací sekvenční převodovky, pak F430 doslova vystřelí z 0 na 100 km/h za 4 vteřiny, přičemž ručika rychloměru se zastaví až na 315 km/h. Taková síla se však musí také podobně krotit - o to se postarají keramické kotoučové brzdy.

Technické parametry k Ferrari F430 zatím nejsou k dispozici.

webdesign & all content © 1999-2024 Adam Fišer