anketa

Myslíte, že Ferrari v sezóně 2016 získá některý z titulů?
ano
graf 50%
ne
graf 50%
hlasovalo: 13534

satelitní systém

ilustra?ní obrázek

V současné době má Scuderia Ferrari k dispozici dvě soupravy nákladních vozů Iveco. Komunikace v boxech (jedna pro závodní a jedna pro testovací tým), které jsou novu zbraní proti konkurenci v F1. Obě soupravy jsou trvale připojeny na základnu týmu v Maranellu a umožňují závodnímu i testovacímu týmu přístup k nezbytným informacím - E-maily, osobní komunikace mezi inženýry a výměna informací a technických údajů. Díky tomuto novému systému, mohou být rozhodnutí dělána mnohem rychleji a ve velmi krátkém čase může být i ovlivněna výroba jednotlivých součástí vozů.

Je to zatím poslední plod spolupráce partnerského vztahu mezi Ferrari a Telecom Italia, Telespazio satellite comunication company a Team company - inženýrskou společností zabývající se výpočetní technologií operačních systémů pro Ferrari v Evropě. Systém prošel rozsáhlým testováním v loňské sezóně při VC Španělska, VC Francie a VC Itálie.

Základní příslušenství každé soupravy týmu jsou dva moduly (veškeré příslušenství je v min. dvojnásobném počtu pro případ poruchy), dva přijímače, dva vysílače a střešní satelitní talíř o průměru 2m. Massimo Pancin, jeden z operátorů týmu vysvětluje: "Tento systém je velmi podobný televiznímu satelitu, obsahuje však složitější zařízení, protože přenos dat vyžaduje větší péči, než přenos obrazu. Systém se skládá ze dvou různých sítí:

ilustrační obrázek

První síť spojuje více než 40 počítačů (PC a Notebooků) v boxech s počítači v Maranellu. Na tento systém můžeme přenášet data obrazově i E-mailem. Stahujeme data pro Maranello každých 10 minut, což umožňuje inženýrům v Maranellu dozvědět se o informace o autě jedoucím na okruhu, téměř okamžitě po analýze inženýrů v boxech. Díky tomu v továrně vědí, co se děje a které komponenty se musí nahradit.

Druhá síť obstarává hlasové spojení. Ve skutečnosti se jedná o přímou telefonní linku, umožňující členům týmu mluvit s jejich kolegy v Maranellu. Můžete použít telefon v soupravě, vytočit klapku stejně jako v továrně. Všichni členové týmu si systém vychvalují a říkají, že se tak cítí jako by byli stále doma.

ilustrační obrázek

Digitální kamery slouží pro přenos obrazu jednotlivých dílů do továrny na tepelné testy. Podobně jako zvuk motoru a dokonce i celé filmy. V neposlední řadě je to konference s kanceláří Jeana Todta.

V současné době je systém použitelný pouze v Evropě a po menších úpravách i Japonsku a Kanadě. Kominkace v boxech Jižní Amerika a Austrálie jsou zatím mimo dosah, avšak ne na dlouho, protože díky satelitnímu propojení přijde spojení i do těchto míst velmi brzo. Celý systém vyjde na cca. 14 750 000 Kč, ale jeho výhody jsou nesporné. Je to krásná a čistá zbraň pomáhající k zisku titulu. Jean Todt, sportovní ředitel Ferrari, říká: "Je to nejlepší cesta telefonní komunikace. Umožňuje nám předávat informace do Maranella mnohem rychleji. Je to pro celý tým velký krok kupředu. Pravděpodobně nám umožní udělat rychlejší auto, ale zcela jistě nám v mnohém usnadňuje život.

webdesign & all content © 1999-2024 Adam Fišer