anketa

Myslíte, že Ferrari v sezóně 2016 získá některý z titulů?
ano
graf 50%
ne
graf 50%
hlasovalo: 13502

znaky Ferrari

Francesco Baracca první znak

Příběh vzpínajícího se koníka je jedinečný a fascinující. Emblém pochází z válečného pomalování stíhacího letounu nejlepšího italského pilota v 1. světové válce, který se jmenoval Francesco Baracca. K Ferrarimu se dostal v roce 1923, kdy absolvoval svůj první závod. Potkal se tam s hrabětem Enrico Baraccou, otcem slavného pilota a současně s jeho matkou hraběnkou Paolinou. Po několika dnech se hrabě Ferrariho zeptal, jestli by nechtěl používat znak jeho zemřelého syna na svém závodním voze, aby mu to přineslo štěstí. Na původním emblému byl černý kůň na bílém pozadí, které Ferrari změnil na kanárkově žluté, jako poctu městu, kde se narodil - Modeně.

druhý znak závod ve Spa 1932

1. verze se začala používat v roce 1929 ve všech firemních publikacích, oficiálních papírech, razítkách. Ne však na automobilech, na těch stále přetrvával znak Alfy-Romeo - zelený trojlístek v bílém trojúhelníku. V roce 1932 se však embém dostává i na automoblily při 24-hodinovce ve Spa. Premíéra nemohla být lepší, protže závod na tomto voze vyhráli Taruffi a D'Ippolito. Po tomto závodě se znak dostal na všechny vozy Ferrariho závodní stáje, která byla neustále součástí Alfy-Romeo, ale její šéf byl Enzo Ferrari.

První Ferrari, které mělo znak na chladiči byl typ 125, řízený Franco Cortesem v premiérovém závodě Maranellského podniku. Navržen byl Ferrariho technickým odvětvím a vyráběn firmami "Castelli a Gerosa" z Milána a "Cristiglio" z Bologny. Tento znak zůstal nezměněn do roku 1950.

znak z roku 1952 znak na masce

V roce 1952 se Enzo Ferrari rozhodl vrátit na boky závodních vozů znak ze svých bývalých závodních speciálů. Tento emblém však doznal určitých změn v dychu modernizace a stylizace. Vše bylo učiněo proto, aby se firemní vozy odlišily od vozů zákazníků, kteří zkoušeli své štěstí za volanty svých Ferrari. Debut si nové označení odbylo 16 března stejného roku na Velké ceně Syrakus. V tomto závodě Ferrari obsadilo první tři pozice, za volantem seděli Ascari, Taruffi a Farina. V tom samém roce Alberto Ascari získal pro Ferrari první z 25 světových titulů v 500 F2. Tento symbol nebyl již prakticky nikdy výrazně změněn.

V roce 1959 se znak Ferrari obhevuje na dalším místě vozu - masce chladiče. Šlo 3mm tlustý o výstřižek z chromované oceli, který se dočkal verze, která byla ručně dělaná a dodávala se na exkluzivní modely Ferrari a modely určené pro výstavy a prezentace. V letech 1962 a 1963 byl koník vyráběn v trojrozměrném provedení.

znak na m?íž masky 3D znak

Toto řešení nebylo příliš šťatné a tak bylo ve výrobě pouhý rok, protože bylo stylisticky a proporciálně nepoužitelná. V roce 1964 se objevil znak, který tvořil plochý kůň vyrobený ze zrcadlově vyleštěného hliníku. Ta vydžela až do modelu BB a v roce 1984 byla předělána pro modely Mondial, 328 GTB (GTS). Pro modely Testarossa a 348 byl vyveden v černém odstínu.

Trojrozměrný emblém však neřekl své poslední slovo, a tak se v roce 1988 objevil na zadní části vozů typu Mondial. Zadní část Ferrari byla doposud opomíjena. Od té doby tento ornament, téměř 30 let opomíjený, dostává své místo na zadních částech všech v současnosti vyráběných vozů. Od roku 1982 dostává své místo i na některých předních částech vozů, kde nahrazuje ploché verze.

1.verze spole?ného loga 2.verze spole?ného loga

V letech 1953 až 1964 se na některých modelech objevuje společná značka, kombinující emblémy Ferrari a Fariny (dvorní designér Ferrari). Původně byl znak Fariny byl umístěn v červeném kosočtverci na bílém pozadí. Posléze však po přejmenování firmy na Pininfarina kosočtverec vystřídal bílý obdélník a pozadí se změnilo na modré. Takto bývaly vždy od roku 1964 označovány vozy s karoserií typu 2+2 (v současné době model 456M GT (GTA).

sou?asná verze na chladi?i sou?asná verze na bocích

V současné době se pořád používá původní Baraccův koník, avšak stále na žlutém pozadí. Existuje ve dvou verzích, pro sériové vozy a pro závodní speciály. Emlbémy se používají na všech grafických výtvorech, projektech, oficiálních papírech, razítkách, oblečení zaměstnaců, propagačních materiálech pro fanoušky...

oslavný štítek

Pro Ferrari bylo loňské získání obou titulů ve Formuli natolik silným a dlouho očekávaným zážitkem, že všechny automobily vyrobené v roce 2001, včetně Ferrari 550 Barchetta, jsou opatřeny speciální obchodní značkou. Štítek je vyroben z niklového plíšku, měří pět centimetrů na šířku a tři na výšku. Je na něm vyobrazena silueta loňského úspěšného Ferrari F1-2000 s mistrem světa Michaelem Schumacherem. Pod obrázkem je nápis "Campioni del Mondo 2000" (Mistři světa 2000). Všechny tabulky se od sebe liší jen jiným šesti místným číslem označujícím výrobní číslo daného vozu.

webdesign & all content © 1999-2024 Adam Fišer