anketa

Myslíte, že Ferrari v sezóně 2016 získá některý z titulů?
ano
graf 51%
ne
graf 49%
hlasovalo: 7037

Ženeva 2006

Ferrari 248 F1

Tak jako každý rok na ja?e i letos jsem se vydal do Švýcarské Ženevy na místní velice prestižní autosalon. A z pohledu fanouška Ferrari opravdu se opravdu bylo na co t?šit. Práv? zde si m?l svou sv?tovou premiéru odbýt nový dvanáctiválcový model - Ferrari 599 GTB.

A novinka z Maranella samoz?ejm? nechyb?la, s velkou pompou ji v úterý 1.3.2006 p?edtavil samotný prezident Luca di Montezemolo. Ferrari 599 GTB Fiorano, jak zní její úplný název, dostala do vínku nejsiln?jší dvanáctiválec, který automobilka nabízela ve svých sériových modelech. Enzo a podobné po?tem kus? omezené modely se tudíž nepo?ítají. Motor je však práv? z Enza odvozen, konstrukcí jde o klasický dvanáctiválec se zdvihovým objemem 5999ccm, který automobilu prop?j?uje nejvyšší výkon 456kW (7600 ot./min) a kroutící moment 608 Nm (5600 ot./min). To 1690kg t?žkému vozu umož?uje zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,7 vte?iny a ve spojení s pokro?ilou aerodynamikou dosáhnout rychlosti p?es 330 km/h. Tím p?irozen? 599 GTB p?ekonalo svého p?edch?dce 575M Maranello. Nový automobil nevystavovalo pouze Ferrari samotné, jeden exemplá? si samoz?ejm? našel místo na stánku dvorního Ferrariho „krej?ího“ Pinifariny. Tomu se tvary 599 GTB opravdu povedly, zejména p?i pohledu na detaily je znát inspirace klasickými Ferrari z šedesátých let. Více se o novém voze dozvíte v rubrice automobily. Ferrari samoz?ejm? vystavovalo i ostatní vozy ze svého portfolia vždy po jednom kusu F430, F430 Spider a 612 Scaglietti. Nechyb?l ani poslední monopost z Formule – Ferrari F2005.

Ferrari GG50

Další kdo v Ženevském Palexpo v?noval prostor zna?ce se vzpínajícím se koníkem ve znaku byl italský karosá? Giugiaro, který studií Ferrari GG50 oslavil 50 let svého p?sobení v automobilovém pr?myslu. Automobil, který se velice pravd?podobn? nikdy nedostane do výroby má za základ model 612 Scaglietti. Automobil se svým vzorem shodný rozvor kol, ale je o n?co kratší. Giugiaro se snažil hlavn? zvýšit užitnou hodnotu vozu, proto má na svou t?ídu docela velký zavazadlový prostor o objemu 270 litr?. Jeho velikost za pomocí sklopených zadních sedadel dá ješt? o n?co zvýšit. Exteriér nese prvky sou?asných Ferrariho voz?, ostatn? tak to i bylo v požadavcích automobilky. Zejména p?ední ?ást p?ipomíná sou?asnou produkci. To na zádi se Giugiaro vy?ádil víc. P?sobí velice mohutn? a na rozdíl od 599 GTB je opat?ena zdvojenými koncovými sv?tly jak jsme byli v poslední dob? u Ferrari zvyklí.

Ferrari 250 GTZ

Dalším kdo nechal vzpomenout na svou spolupráci s Ferrari, je v?hlasná italská karosárna Zagato. Ta se prezentovala 50 let starým modelem Ferrari 250 GTZ, které ve své dob? vyhrálo i prestižní závod „Concours d’élégance“. Automobil byl vyvedený v modro-bílém zbarvení a musím sám za sebe ?íci, že je to jedno z nejkrásn?jších Ferrari které jsem kdy vid?l. A že jich nebylo málo.

Dalšími u koho bylo možno objevit r?zná Ferrari byl t?eba Bridgstone (Ferrari F2004), Pirelli (Ferrari F430 Challenge) nebo další mén? známí vystavovatelé, kte?í v?tšinou mají co do?in?ní se závodními týmy r?zných sout?ží celého sv?ta.

webdesign & all content © 1999-2021 Adam Fišer