stav MS jezdců
F.Alonso | 134 |
M.Schumacher | 121 |
F.Massa | 80 |
G.Fisichella | 72 |
K.Räikkönen | 65 |
J.Button | 56 |
stav MS týmů
Renault | 206 |
Ferrari | 201 |
McLaren | 122 |
Honda | 86 |
BMW Sauber | 36 |
Toyota | 35 |
Michael Schumacher na sebe od počátků upozorňoval svou rychlostí a dravou, přesnou jízdou. Po úspěšných letech strávených ve formuli 3 se v roce 1991 vrhnul přímo do F1. Na VC Belgie ho tehdy nagažoval Eddie Jordan. Již při tomto svém debutu v F1 se na pro něj absolutně neznámém okruhu kvalifikoval lépe než jeho týmový kolega - Andrea Cesaris. Další závod se Michaes přesnul k Benettonu a již u něj zůstal. V následující sezóně Schumi dokazoval jak je rychlý (druhé místo ve VC Španělska za Nigelem Mansellem), ale také jak umí podávat vyrovnané výsledky, když na stupně vítězů vystoupil celkem osmkrát - v Belgii dokázal i vyhrát. V sezóně 1993 se o titul prali Alain Prost a Aerton Senna, který měl ve svém McLarenu motor Ford, jako Schumacherův Benetton. Schumi dokázal znovu zvítězit a to brilantím způsobem ve VC Portugalska v Estorilu.
osobní údaje | |
---|---|
datum narození: | 3.leden 1969 |
místo narození: | Huerth-Hermuelheim (N?mecko) |
v?k: | 37 |
státní p?íslušnost: | N?mecko |
rodinný stav: | ženatý (manželka Corinna) |
Na začátku sezóny 1994 šokoval Schumacher na Benettonu celý svět Formule 1, když byl většinou rychlejší než Senna na McLarenu a po brazilcově tragické smrti v Imole se Michalova pozice zdála neotřesiltelná. Cestu mu ale zkřížil Damon Hill na Williamsu a obvinění Benettonu z podvodů, které se pozdejí vyřešily. Titul mistra světa nakone Schumi získal v posledním závodě v Austraském Adelaide, po poněkud kontroverzní nehodě a překonal tak Damona o jediný bod. V sezóně 1995 titul obhájil, dokázat být rychlejší než oba jezdci Williamsu, přestože jejich vozy se zdály na trati výkonější. V sezóně zaznamenal celých devět vítězství.
Pro rok 1996 přestoupil k Ferrari za největší honorář historie F1 a dokázal tak přivézt Ferrari ke třem vítězstvím. Celkově však nastačil na oba Williamsy, které dominovaly většinu sezóny. V roce 1997 již soupeřil o titul s Jacquesem Villeneuvem. Pro Michaelovo nesportovní chování v posledním závodě byl od FIA diskvalifikován a byly mu odebrány všechny body. V sezóně 1998 již sváděl vyrovnané souboje s Mikou Häkkinenem, dokázal několikrát zvítězit. O titul mistra světa ho nejspíš připravil start v poslední VC v Japonsku, když z první pozice na startu byl přesunut na poslední místo, protože mu zhasl motor. Ztrátu pak v závodě nedohnal a z titulu se radoval fin. V roce 1999 měl opět velkou šanci titul získat, ale po výborném startu do sezóny mu při VC Velké Británie selhaly v prvním okruhu závodu zadní brzdy a Schumacher zarazil ve vysoké rychlosti čelně do téměř nechráněných svodidel. Výsledek? Zlomená noha stop se závoděním na většinu sezóny. Ve stáji Ferrari jeho místo zaujal Mika Salo, který tak dělal dvojku dvojce Schumachera Eddiemu Irvinovi. Irvine potom dokonce útočil i na titul, který v posledním závodě ukořistil opět Häkkinen. Poslední dva závody v Malajsii a Japonsku již Schumi nastoupil a dokázal získat nejlepší postavení na startu v poslední VC Japonska. Sezónu 2000 zahájil s novým kolegou Rubensem Barrichellem a především třemi suveréními vítězstvími. Potom přišla doba útlumu a ke konci sezóny má Schumi velkou šanci získat svůj třetí titul a destátý pro Ferrari. Desátý po nekoněčných 21 letech... Na úspěch z roku 2000 Schumacher navazuje i rok poté, kdy naprosto suveréně získává svůj čtvrtý titul, pro Ferrari jedenáctý - druhý v řadě.
kariéra v F1 | ||||
---|---|---|---|---|
rok | tým | p.závod? | p.bod? | umíst?ní v MS |
1991 | Jordan | 1 | 4 | 12 |
1992 | Benetton | 16 | 53 | 3 |
1993 | Benetton | 16 | 52 | 4 |
1994 | Benetton | 14 | 92 | 1 |
1995 | Benetton | 17 | 101 | 1 |
1996 | Ferrari | 16 | 59 | 3 |
1997 | Ferrari | 17 | 78 | - |
1998 | Ferrari | 16 | 86 | 2 |
1999 | Ferrari | 9 | 44 | 5 |
2000 | Ferrari | 17 | 108 | 1 |
2001 | Ferrari | 17 | 123 | 1 |
2002 | Ferrari | 17 | 144 | 1 |
2003 | Ferrari | 16 | 93 | 1 |
2004 | Ferrari | 18 | 148 | 1 |
2005 | Ferrari | 19 | 62 | 3 |