anketa

Myslíte, že Ferrari v sezóně 2016 získá některý z titulů?
ano
graf 50%
ne
graf 50%
hlasovalo: 13546

Ferrari 612 Scaglietti

Ferrari 612 Scaglietti

Ferrari 612 Scaglietti se už před svým zrozením stalo legendou. Na internetu se objevovalo spostu jeho fotek z dob, kdy se ještě pilně testovalo a dolaďovalo. Už jen označení vozu se stalo velkou neznámou, jako nejpravděpodobnější se jevilo 460 GT, vůz se přeci jen měl stát nástupcem Ferrari 456M GT. Nakonec je všemu jinak, největši v současnosti vyráběné Ferrari nese hrdý název 612 Scaglietti. A proč zrovna Scaglietti - podle Lucy Montezemola je to na počest dlouho trvající spolupráce Maranellské automobilky s karosárnou pana Scagliettiho. Ten pro Ferrari v Modeně už desitky let vyrábi karoserie podle návrhů jiného slavného itala - Pininfariny.

Proti svému úspěšnému předchůdci nové 612 Scaglietti o něco povyrostlo - délka vozu je téméř 5 metrů(!), zvětšil se tím hlavně prostor pro cestující; paradoxně však došlo ke snížení váhy o celých 60 kg. Na druhou stranu se jisté snížení dalo očekávat vzhledem k tomu, že automobil je konstruován jako celohliníkový s prostorovým rámem.

Ferrari 612 Scaglietti

Hnacím srdcem vozu je modifikovaná jednotka z 575 Maranella (výkon byl zvýšen na 540 koní), umístění si našla tradičně v přední části automobilu, naopak převodovka z rozvodovkou jsou umístěny v zádi aby se docílilo dobrému rozložení váhy (46% předek, 54 zadek). O skvělé jízdní vlastnosti se mimo jiné starají aktivní tlumiče plus systém stability a kontroly trakce CST (poprvé u Ferrariho vozů). Ferrari 612 Scaglietti dokáže na stovku zrychlit za 4,2 vteřiny, maximální rychlost se pak pohybuje nad 315 km/h. Šestistupňová převodovka je dodávána jak v klasické manuální verzi, tak se sekvenčním ovládáním nové generace - označované F1A.

Ferrariho novinka dostala do vínku tvary, které připomínají legendární 375 MM Berlinettu, ovšem v Pinin Farinově úpravě označované Speciale Bergman. Tu si nechala na zakázku vytvořit původní majitelka, herečka Ingrid Bergman. Přední světla mi připomínají Pininfarinovu studii Rossa, zatímco zadní jako by byly přímo převzaty z Enza. Interiér vozu se ponese ve sportovním, ale zároveň pohodlném duchu vozů třídy GT. Přístrojové desce dominují dva velké analogové ukazatele - otáčkoměr a rychloměr, osatní fuknce se zobrazují na rozměrném digitálním dispeji. Přestože délka vnitřního prostoru oproti 456M zvětšila o 139 mm, zadní sedačky poslouží spíš jako nouzové řešení či pro děti. Zvětšil se i zavazadlový prostor, přesně o 25% tedy na celkových 240 litrů. Díky tomu se dovnitř vejde sada pěti speciálních kufrů, či dva golfové vaky.

O komfort se v interiéru mimo jiné postará dvoukanálová klimatizace či pro Ferrari 612 Scaglietti přímo vyvinutá audio aparatura Bose.

Technické parametry k Ferrari 612 Scaglietti zatím nejsou k dispozici.

webdesign & all content © 1999-2024 Adam Fišer