anketa

Myslíte, že Ferrari v sezóně 2016 získá některý z titulů?
ano
graf 50%
ne
graf 50%
hlasovalo: 13693

Ferrari Superamerica

Ferrari Superamerica

Poslední dobou Ferrari zrychluje s představováním nových modelů. Tak se ke konci listopadu 2004 setkáváme s dalším sériovým dvanáctiválcem z Maranella - Ferrari Superamerica. To, že nový plnokrevník vychází z modelu 575M Maranello je víc než zřejmé - o jeho kabát se tradičně postaralo Pininfarinovo designerské studio.

To, čím se Ferrari Supermarica odlišuje od ostatních kabrioletů, je způsob skládání střechy, je naprosto originální vyvinutý u Fioravanti. Elektronika dokáže sklopit (nebo raději otočit) střechu do pohotovostní polohy za 10 vteřin, tím se z vozu stává nejrychleší roadster brázdící silnice současného světa.

Ferrari Superamerica

Stejně jako 575M Maranello, i Superamerica má v nabídce jak klasickou manuální převodovku, tak i sekvenční automat ve stylu F1. U pohonné jednotky, kterou je přepracovaný dvanáctiválec, se zvýšil maximální výkon na 397 kW (540 koní) a kroutící moment 588,6 Nm. Novinka bude v nabídce i v tzv. GTC paketu - dostane se jí nejnovějších Ferrariho hi-tech vymožeností včetně keramických brzdných kotoučů.

Ale vraťme se ke střeše, která je beze sporu největší devizou Ferrari Supermarica. Pomineme-li již zmíněný unikátní způsob jejího skládání, bylo by dobré se ještě zmínit o dalším unikátu - zatmavování skla. Posádka si podle požadované intenzity světla může nataženou střechu zatmavovat podle přání, až v pěti různých variantách. Samotná střecha je spíše tuhým sklo-karbonovým oknem. Za zmínku jistě stojí i fakt, že zadní sklo při stažené střeše plní roli deflektoru a zabraňuji tím nadměrné turbulenci uvnitř vozu.

Svou premiéru si novinka nemůže odbýt jinde, než na Americkém kontinentu, přesně řečeno - v lednu v Los Angeles a Detroitském autosalonu.

Více údajů a vlastní fotky Vá přivezu v březnu ze Ženevy.

Technické parametry k Ferrari Superamerica zatím nejsou k dispozici.

webdesign & all content © 1999-2024 Adam Fišer