Narodil 18.2.1898 v severoitalské Modeně. Po náhlé smrti svého otce byl nucen opustit školu a živil se jako soustružník. Za 1. Světové války si našel práci jako testovací jezdec v Turíně. Poté přestoupil k CMN (Costruzioni Meccaniche Nazionali) v Miláně, aby zde pracoval jako závodní a testovací jezdec. V roce 1919 si odbyl svůj závodnický debut v závodě z Parma-Berceto, v tom samém roce se postavil na start slavné Targy Florio. V roce následujícím (1920) přestoupil do Alfy-Romeo kde byl nejprve rovněž testovacím jezdcem, poté se vypracoval na závodního řidiče a v roce 1939 zde svou kariéru zakončil jako šéf týmu.
Když se psal rok 1929, Enzo Ferrari založil Scuderii Ferrari, která ve svých počátcích byla pouze součástí slavného týmu Alfa-Romeo. Scuderia se však čím dál tím více osamostatňovala (dělala si své vlastní motory a posléze i podvozky), až se v roce 1940 odtrhla úplně. Došlo také ke změně jména týmu na "Auto Avio Construzioni Ferrari", který sídlil v Římě a pracoval pro Piaggia a RIV.
V roce 1943, během 2. světové války se firma přemístila z Modeny do Maranella a začal vyrábět brusky ložisek. Továrna byla v roce 1944 Enzo Ferrarirozbombardována a znovu vystavěna v roce 1946, kdy spatřil světlo světa také první vůz Ferrari. Obchodní záležitosti donutili Enza Ferrariho prodat polovinu továrny italskému velkovýrobci FIATu (ten se v roce 1988 stal majoritním vlastníkem firmy). V roce 1963 byla vybudována "Istituto Professionale per l'Industria e l'Artigianato " školící středisko budoucích majitelů Ferrariho vozů. V roce 1972 nechal Enzo Ferrari vybudovat tovární testovací okruh "Fiorano". Pod vedením Enza Ferrariho vyhrály jeho vozy přes 5000 závodů na celém světě a získali 25 světových titulů v různých kategoriích. Enzo Ferrari zemřel 14.8.1988 v Modeně...